четвер, 19 березня 2020 р.

Любі 9-класники!
Продовжуємо навчання дистанційно.  Виконайте завдання до 23 березня.

Тема. Складні речення з різними видами зв'язку (із сурядним і підрядним, сурядним і безсполучниковим зв'язком)
Мета: поглибити знання про складне речення з різними видами зв’язку, зокрема із сурядним і підрядним, сурядним і безсполучниковим зв'язкомуміти визначати основні ознаки складних синтаксичних конструкцій і  їх структуру; розвивати вміння визначати вид складних речень з різними видами зв’язку, відрізняти їх від інших видів складних речень і простих ускладнених речень, формувати творчі вміння відновлювати складні синтаксичні конструкції  відповідно до комунікативного завдання.

Хід заняття
1. Готуємося до ДПА. Орфографічна розминка. Написання НЕ з різними частинами мови. Скриншоти результатів надішліть, скориставшись застосунками Viber або Telegram

2. Опрацюйте теоретичний матеріал параграфів 40-41.
3.  Завдання-дослідження. Запишіть  складні синтаксичні конструкції, розподіливши їх за групами:
       а) з безсполучниковим і сурядним зв’язком;
       б) з безсполучниковим і підрядним зв’язком;
       в) з сурядним і підрядним зв’язком.
Виділіть засоби зв’язку в них.
       1. Тільки цвіркун цвіркоче в житі, шелестить сухий колос (?) та інколи запідпадьомкає перепелиця.
       2. Якось обернулася Харитя назад, щоб покласти нажату жменьку, глянула навкруги — і страх обхопив її.
       3. Босі ноженята ступали по втоптаній стежці, над головою, межи колосками, синіло небо, а з обох боків, як стіни, стояло жито й шелестіло вусатим колоссям.
       4. Харитя почула, що її маленьке серце заболіло, наче хто здавив його в жмені; сльози затремтіли на її довгих віях.
       5. Торік Харитя була ще маленька, маленькими рученятами вона не могла вдержати серпа,  а тепер вже виросла, набралася сили, і руки побільшали.
       6. Ялинка затремтіла від низу до вершечка, наче злякалася несподіваного лиха, і кілька зелених глиць упало на сніг.
       7. Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах; їм було байдуже, що бурхав холодний вітер… 

4. Домашнє завдання1) Повторіть матеріал параграфів 40-41. 2) Виконайте вправу 378 або 379 (творче завдання).3) Готуймося до ДПА. Перейдіть за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1RPJDSDr8PRIbAEJNN0IeXEsW85S7RQcb/view?usp=sharingНапишіть диктант. Оцініть його за критеріями, поданими на с.4 збірника диктантів, укладеного О.Авраменком. Надішліть мені скриншот написаного вами диктанту.


Немає коментарів:

Дописати коментар